«Kύριε πρόεδρε, θα ήθελα να σας πω ένα βαθύτατο ευχαριστώ η συνοδεία μου και εγώ». Ετσι άρχισε ο Ιερώνυμος την αντιφώνησή του προς τον Τσίπρα, το βράδυ της περασμένης Τρίτης. Αλλες τέσσερις φορές στη σύντομη δήλωσή του επανέλαβε τις ευχαριστίες προς τον Τσίπρα για θέματα που περιλαμβάνει η μεταξύ τους συμφωνία. Κι αφού κατακεραύνωσε τους Βορίδηδες για τις «μικρότητές» τους κατά της κυβέρνησης, δηλώνοντας με νόημα ότι «από πολέμους τέτοιας μορφής έχουμε γνωρίσει όλοι μας, τους γνωρίζουμε, αλλά ξέρουμε να προχωρούμε», κατέληξε: «Αν προχωρήσει η οικονομική δυνατότητα, ώστε η Εκκλησία να γίνει ελεύθερη και να αποκτήσει την αυτοτέλειά της, θα τεθεί στην ιστορία ότι είστε ο πρώτος που έβαλε την υπογραφή».
Η σεμνή τελετή είχε λάβει τέλος. Και τι τελετή: στο γνωστό χώρο, μπροστά από το τζάκι του Μαξίμου, εκεί που κάνουν δηλώσεις ο πρωθυπουργός με ξένους ηγέτες. Ο Ιερώνυμος, εκεί που έχουν σταθεί ο Ομπάμα, ο Μακρόν, ο Ερντογάν και άλλοι αρχηγοί κρατών ή κυβερνήσεων. Γιατί όχι; Ο Τσίπρας έκανε ένα προεκλογικό colpo grosso που έκανε τους δεξιούς να ζαλιστούν. Ο «άθεος» τράβηξε το χαλί κάτω από τα πόδια των «πιστών». Την ώρα που ακόμα και σοβαροί αρθρογράφοι της Δεξιάς (βλ. Κοττάκης) έγραφαν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ έχει σχέδιο να βγάλει από την ψυχή του έθνους τη θρησκεία και την οικογένεια, εμφανίστηκε ο ίδιος ο Ιερώνυμος, στο πλάι του Τσίπρα, να χαρακτηρίζει «μικρότητες» τα γραπτά τους και να ευχαριστεί τον Τσίπρα επειδή έγινε ο πρώτος πρωθυπουργός που έλυσε μια διένεξη Κράτους και Εκκλησίας, που κρατάει σχεδόν έναν αιώνα!
Η πρώτη αντίδραση της ΝΔ ήταν πανικόβλητη. Εξέφρασε «την ικανοποίησή της για την καθυστερημένη υιοθέτηση της πάγιας θέσης της από τον ΣΥΡΙΖΑ σε ό,τι αφορά τις σχέσεις Πολιτείας-Εκκλησίας» και θύμισε ότι τέτοιες πρωτοβουλίες «είχε λάβει η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας ήδη από το 2013, με τη σύσταση κοινής εταιρείας Κράτους-Εκκλησίας για την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας, την υλοποίηση των οποίων είχε ματαιώσει για ιδεοληπτικούς λόγους ο ΣΥΡΙΖΑ»! Μωραίνει Κύριος ον βούλεται απολέσαι, θα τους απαντούσε ο Ιερώνυμος. Πήραν, λέει, πρωτοβουλίες, αλλά τις άφησαν στη μέση, γιατί δεν ήθελε ο ΣΥΡΙΖΑ (ενώ είχαν πλειοψηφία στη Βουλή). Ερχεται τώρα ο ΣΥΡΙΖΑ και τις υλοποιεί κι αυτοί νομίζουν ότι μπορούν να βγάλουν πολιτική υπεραξία θυμίζοντας το παρελθόν (που κανένας δε θυμάται), την ώρα που ο Ιερώνυμος ψάλλει το απολυτίκιο του αγίου Αλεξίου! Με τέτοια πολιτική, ακόμα και η Μαρέβα θα το σκεφτεί αν θα ψηφίσει τον Κούλη.
Μετά το πρώτο σοκ, θυμήθηκαν την επομένη να βάλουν την αναπληρώτρια εκπρόσωπο Τύπου (Ζαχαράκη) να βγάλει καταγγελία: «Η κυβέρνηση παριστάνει πως δεν κατάλαβε ότι τους κληρικούς θα συνεχίσει να τους πληρώνει το κράτος. Και κοροϊδεύει τους πολίτες, τάζοντας 10.000 διορισμούς, την ίδια ώρα που τους έχει γονατίσει στους φόρους». Κι εκεί που θα περίμενε κανείς να πουν ότι δεν πρόκειται να γίνουν 10.000 διορισμοί, γιατί δε θα τους επιτρέψει η τρόικα, η Ζαχαράκη κατέληξε: «Είναι προφανές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μπροστά στην επερχόμενη ήττα του δεν θα διστάσει να τινάξει τη χώρα στον αέρα»! Δηλαδή, θεωρούν δεδομένο ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα κάνει 10.000 διορισμούς, όπως είπε ο Τζανακόπουλος, και καταγγέλλουν ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα τινάξει την οικονομία στον αέρα! Αλήθεια, ποιοι περιμένουν να τους ψηφίσουν; Θέλουν και αυτοδυναμία (τρομάρα τους).
Ας επανέλθουμε, όμως, στο νταραβέρι Τσίπρα-Ιερώνυμου, που φυσικά δεν έγινε σε μια συνάντηση, αλλά διεξαγόταν πολύ καιρό τώρα στο παρασκήνιο, όπου πρέπει να έγιναν και αρκετές συναντήσεις των δύο (πέρα από τη δουλειά που έκαναν εκπρόσωποί τους).
Μια μέρα προτού συγκληθεί η Διαρκής Ιερά Σύνοδος (για να συζητήσει, υποτίθεται, επί διήμερο τις προτάσεις της κυβέρνησης για την αναθεώρηση του συντάγματος), ο Ιερώνυμος εμφανίστηκε στους δημοσιογράφους για να εξηγήσει, με το γνωστό μειλίχιο ύφος, πίσω από το οποίο κρύβεται η σκληρότητα που χαρακτηρίζει το ιερατείο και τις μπίζνες του, ότι η Εκκλησία δεν έχει αντίρρηση να υπάρξουν αλλαγές. Υπερθεμάτισε, μάλιστα: «Είναι μια ευκαιρία τώρα να εξετάσουμε πολλά πράγματα από την αρχή και να αλλάξουμε και μερικές ιδέες. Και εμείς την πολλή αυστηρότητα και η Πολιτεία την πολλή προχειρότητα». «Το θέμα είναι να καταλήξουμε τι εννοούμε θρησκευτικά ουδέτερος», τόνισε ο Ιερώνυμος. Και συνέχισε: «Ο πρωθυπουργός δεν ξέρω τι εννοεί, θα μας πει τι εννοεί». Ο ΣΥΡΙΖΑ, όμως, είχε ήδη καταθέσει την πρότασή του για την αναθεώρηση του Συντάγματος. Σ' αυτό το πολυσέλιδο κείμενο υποτίθεται ότι είναι όλα καθαρά. Και τίθενται στην κρίση της Βουλής, που κατά το Σύνταγμα είναι η μόνη αρμόδια να αποφασίσει. Του Ιερώνυμου και του ιερατείου δεν τους πέφτει λόγος.
Η εμφάνιση του Ιερώνυμου στους δημοσιογράφους με τη φράση «ο πρωθυπουργός δεν ξέρω τι εννοεί, θα μας πει τι εννοεί», είχε μόνο ένα σκοπό. Να επισημοποιήσει την εν εξελίξει διαπραγμάτευση με τον Τσίπρα. Ο Ιερώνυμος ήθελε επίσημη συνάντηση, για να πιστοποιηθεί ότι η Εκκλησία έχει λόγο στη διαδικασία της αναθεώρησης του συντάγματος και διαπραγματεύεται απευθείας με τον πρωθυπουργό και αρχηγό της πλειοψηφίας, προτού αυτός και το κόμμα του εμφανιστούν ενώπιον της Βουλής. Αλλά και ο Τσίπρας ήθελε αυτή τη συνάντηση, όπως αποδείχτηκε. Για να εκμεταλλευτεί το σόου με τον Ιερώνυμο μπροστά στις κάμερες και τα μικρόφωνα.
Από πλευράς ιερατείου η διαπραγμάτευση δεν είχε να κάνει με δογματικά ζητήματα και άλλα τέτοια… πνευματικά πράγματα, αλλά με απτά υλικά ανταλλάγματα, όπως φρόντισε να καταστήσει σαφές στην πρόδρομη εμφάνισή του στους δημοσιογράφους ο Ιερώνυμος. «Θρησκευτικά ουδέτερο είναι το κράτος της Γερμανίας. Θα ήθελα να ζήσω στη Γερμανία, και να είμαι θρησκευτικά ουδέτερος. Είναι θρησκευτικά ουδέτερο κράτος, συνεργάζονται, βοηθάει την Εκκλησία άριστα» είπε ο επικεφαλής των μπίζνεσμαν με τα ράσα. Και συμπλήρωσε «Θρησκευτικά ουδέτερο κράτος είναι και η Γαλλία, αλλά είναι εχθρικές οι σχέσεις… δεν θα μ’ άρεσε».
Η πρόταση του ΣΥΡΙΖΑ, έτσι όπως κατατέθηκε στη Βουλή, προβλέπει «την αναδιατύπωση και τον εκσυγχρονισμό του άρθρου 3, προκειμένου να κατοχυρωθεί ρητά η θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους, με διατήρηση πάντως, για ιστορικούς και πραγματολογικούς λόγους, της αναγνώρισης της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως επικρατούσας θρησκείας». Πώς θα γίνει αυτό; «Προτάσσεται η διακήρυξη ότι η Ελληνική Πολιτεία είναι θρησκευτικά ουδέτερη και ακολουθεί η αναγνώριση της Ορθόδοξης Εκκλησίας ως επικρατούσας θρησκείας (…) απαλείφονται οι θεολογικού χαρακτήρα αναφορές, όπως και η αναφορά στα όργανα διοίκησης της Εκκλησίας, ως ασύμβατες με την καθιέρωση της θρησκευτικής ουδετερότητας, και καταργείται η σημερινή παράγραφος 3 σχετικά με το κείμενο της Αγίας Γραφής». Επίσης, προτείνεται «να κατοχυρωθεί συνταγματικά ο πολιτικός όρκος, ως έκφραση της θρησκευτικής ουδετερότητας του κράτους» και «η ορκωμοσία όλων ανεξαιρέτως των κρατικών αξιωματούχων και των δημόσιων λειτουργών και υπαλλήλων να γίνεται υποχρεωτικά με πολιτικό όρκο, δηλαδή με διαβεβαίωση στην τιμή και τη συνείδησή τους».
Στην πραγματικότητα, δεν αλλάζει τίποτα επί της ουσίας. Το ιερατείο, όμως, μολονότι αυτή η Βουλή απλώς θα ορίσει τα άρθρα που θα αναθεωρηθούν (το περιεχόμενό τους θα το καθορίσει η επόμενη Βουλή), ήθελε να έχει λόγο. Γι' αυτό και ο Ιερώνυμος δήλωσε ότι τάχα δεν ξέρει τι εννοεί και προεξόφλησε ότι θα τους πει τι εννοεί. Αμ' έπος αμ' έργον: την επομένη κιόλας, ο Τσίπρας έσπευσε να συναντηθεί με τον Ιερώνυμο. Οχι απλά για να δώσει εξηγήσεις και να αναλάβει δεσμεύσεις, αλλά για να προσυπογράψει μ' αυτόν συμφωνία 15 σημείων, την οποία είχαν καταφέρει να κρατήσουν κρυφή (πράγμα καθόλου εύκολο, όπως γνωρίζουμε).
Ο Ιερώνυμος είχε ήδη βάλει το πλαίσιο: «Το ιδανικό για εμάς είναι να είναι ο καθένας στο σπίτι του αλλά να δουλεύουμε μαζί για να περνάμε καλά όλοι. Πολιτεία και Εκκλησία δεν είναι αντίπαλα πράγματα πρέπει να μάθουμε να συνεργαστούμε». Κι όταν ο Τσίπρας διάβασε τη συμφωνία, ο Ιερώνυμος έσπευσε να διευκρινίσει ότι αυτό που ενδιαφέρει το ιερατείο είναι το μπαγιόκο. Το οποίο δεν του ήταν καθόλου δύσκολο να βαφτίσει… «πνευματικό εργαλείο», τηρώντας πιστά την παράδοση των καλογέρων που βαφτίζουν το κρέας ψάρι και το χλαπακιάζουν ηδονικά ακόμα και το μεγαλοβδόμαδο. «Να μπορεί αυτό το αντικείμενο που κοιμάται κάπου να το κάνουμε πνευματική δυνατότητα όχι για μας, αλλά για τον λαό μας, για τα προβλήματα της Πολιτείας μας, για τα προβλήματα του λαού μας», είπε ο δεσπότης, αναφερόμενος στην εκκλησιαστική περιουσία. «Αυτό το υλικό που γίνεται πνευματικό θα γίνει εργαλείο πνευματικό στα χέρια της Εκκλησίας», επανέλαβε (λες και υπάρχει κανένας -πλην κάποιων «πυροβολημένων»- που να πιστεύει ότι οι δεσποτάδες δεν ενδιαφέρονται για τα λεφτά, αλλά για την… πνευματική διάστασή τους).
Με απλά λόγια, η συμφωνία Τσίπρα-Ιερώνυμου περιλαμβάνει τα εξής:
1. Το Ελληνικό Δημόσιο αναγνωρίζει ότι πήρε την εκκλησιαστική περιουσία χωρίς να την αποζημιώσει πλήρως. Αρα, το κράτος χρωστάει στην Εκκλησία! Πλήρωνε μεν, ως αντάλλαγμα, τους παπάδες, τους δεσποτάδες και τους πολίτες υπαλλήλους τους, αλλά και πάλι χρωστάει.
2. Το Ελληνικό Δημόσιο παραιτείται από τη διεκδίκηση του συνόλου της αμφισβητούμενης από το κράτος (από το 1952) «εκκλησιαστικής περιουσίας» (δηλαδή της περιουσίας που ανήκει στο Δημόσιο, αλλά οι δεσποτάδες ισχυρίζονται ότι είναι δική τους). Αυτή η περιουσία θα περάσει σ' ένα Ταμείο και τα κέρδη θα πηγαίνουν από 50% σε Δημόσιο και Εκκλησία. Δηλαδή, οι δεσποτάδες θα παίρνουν το 50% από μια περιουσία που δεν τους ανήκει και από την οποία μέχρι σήμερα δεν έπαιρναν τίποτα! Το Ταμείο θα διοικείται από πενταμελές διοικητικό συμβούλιο. Από δύο μέλη θα έχουν Δημόσιο και Εκκλησία και το πέμπτο μέλος θα είναι κοινής αποδοχής. Δηλαδή, αναγνωρίζεται ισοτιμία (για να μην πούμε υπεροχή) της Εκκλησίας με το Δημόσιο!
3. Παπάδες και δεσποτάδες θα βγουν από τις λίστες των δημόσιων υπάλληλων και θα μισθοδοτούνται «με αποκλειστική ευθύνη της Εκκλησίας της Ελλάδος», ενώ το Δημόσιο θα καταβάλλει ετήσια επιχορήγηση ίση «με το σημερινό κόστος μισθοδοσίας των εν ενεργεία ιερέων, το οποίο θα αναπροσαρμόζεται ανάλογα με τις μισθολογικές μεταβολές του Ελληνικού Δημοσίου». Δηλαδή, οι παπάδες θα εξακολουθήσουν να πληρώνονται από το Δημόσιο, μόνο που το τεράστιο ποσό της μισθοδοσίας τους θα το διαχειρίζονται οι δεσποτάδες! Δεν είναι τυχαίο που οι ρασοφόροι «συνδικαλιστές» ξεσηκώθηκαν. Αυτοί ξέρουν τι σημαίνει δεσποταριάτο (ειδικά όταν διαχειρίζεται λεφτά), γι' αυτό και ζητούν την ασφάλεια της δημοσιοϋπαλληλίας.
Για να κρύψει αυτό το γεγονός (ότι δηλαδή η μισθοδοσία των παπάδων θα καταβάλλεται από το κράτος, περνά όμως στην απόλυτη δικαιοδοσία των δεσποτάδων), η κυβέρνηση έβαλε τον Τζανακόπουλο να πλασάρει το παραμύθι των 10.000 θέσεων που αδειάζουν στο Δημόσιο, οι οποίες θα καλυφθούν με ισάριθμες προσλήψεις, κατ' εφαρμογή του κανόνα 1:1 που έχει συμφωνηθεί με την τρόικα. Λες και οι τροϊκανοί είναι ηλίθιοι και δε θα δουν ότι η δαπάνη μισθοδοσίας των ρασοφόρων θα εξακολουθήσει να καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό με τη μορφή ετήσιας επιχορήγησης. 'Η λες και δεν έχει υπογράψει η κυβέρνηση των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ συμφωνία για τη διατήρηση εξοντωτικών «πρωτογενών πλεονασμάτων» μέχρι το 2060, που επιτρέπει στο μηχανισμό επιτροπείας της ΕΕ να παρεμβαίνει και να καθορίζει τη δημοσιονομική πολιτική. Οι παπάδες θα βγουν από τη λίστα των δημόσιων υπάλληλων, όμως η μισθοδοσία τους θα εξακολουθήσει να καταβάλλεται από τον κρατικό προϋπολογισμό. Το μέτρο είναι δημοσιονομικά ουδέτερο, επομένως δε δημιουργούνται θέσεις για διορισμούς δημόσιων υπάλληλων εκεί που υπάρχει πραγματική ανάγκη.
Η ηγετική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ δεν μας εξέπληξε. Ο τυχοδιωκτισμός, ο πολιτικός αμοραλισμός και η παντελής έλλειψη αρχών (για αστικοδημοκρατικές αρχές μιλάμε, όχι για κομμουνιστικές) είναι τα βασικά χαρακτηριστικά της. Μ' αυτά αναρριχήθηκε στο πόστο του διαχειριστή της αστικής εξουσίας, μ' αυτά προσπαθεί να κρατηθεί σ' αυτό. Από τη μια προσπαθεί να κοροϊδέψει τον κόσμο της Αριστεράς με το παραμύθι της ουδετερότητας του κράτους και από την άλλη δίνει ανταλλάγματα στο ιερατείο για να δεχτεί αυτή την ψεύτικη, άνευ ουσίας ουδετερότητα. Ανταλλάγματα που καμιά αστική κυβέρνηση μέχρι τώρα δεν τόλμησε να δώσει. Ακόμα και ο νόμος των Σαμαροβενιζέλων του 2013 υστερεί σε σχέση με το προσύμφωνο Τσίπρα-Ιερώνυμου.
Η δήθεν θρησκευτική ουδετερότητα του κράτους συνίσταται μόνο στην καθιέρωση του θρησκευτικού όρκου για τους αιρετούς όλων των βαθμίδων. Δεν είναι τυχαίο ότι ο Ιερώνυμος, σε μια γεμάτη νόημα αποστροφή των δηλώσεών του, ευχαρίστησε τον Τσίπρα επειδή προτίθεται να διατηρήσει το προοίμιο του συντάγματος «όπως το έφτιαξαν οι πατέρες μας». Ποιο είναι το προίμιο; «Εις το όνομα της Αγίας και Ομοουσίου και Αδιαιρέτου Τριάδος»! Σύνταγμα που εκδίδεται στο όνομα του θεού (και όχι του λαού), αναγνώριση επικρατούσας θρησκείας, μισθοδοσία των κληρικών αυτής της θρησκείας από το κράτος και κατά τα άλλα… θρησκευτικά ουδέτερο κράτος! Να σημειώσουμε μόνο ότι από τη μια το προοίμιο και από την άλλη η αναγνώριση επικρατούσας θρησκείας είναι οι συνταγματικές προϋποθέσεις που επιτρέπουν στο ιερατείο να έχει λόγο ακόμα και στο εκπαιδευτικό σύστημα.
Με τις ευλογίες των δεσποτάδων (πλην των γνωστών πωρωμένων ακροδεξιών), λοιπόν, ο ΣΥΡΙΖΑ πορεύεται προς την προσεχή εκλογική μάχη, στοχεύοντας και το θρησκόληπτο εκλογικό ακροατήριο.
Πηγή: Κόντρα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου