Τετάρτη 3 Οκτωβρίου 2018

Κίνδυνος θάνατος από ημιτελές έργο της Περιφέρειας Αττικής (φωτογραφίες)



Για τα τροχαία ατυχήματα στους δρόμους, μας λένε πως φταίει η υπερβολική ταχύτητα, η βροχή, οι οδηγοί, η κατάσταση του οχήματος. Κατά κανόνα όμως φταίνε οι συνθήκες που έχει διαμορφώσει η πολιτεία στους δρόμους, και η απόχτηση διπλώματος οδήγησης με λειψή εκπαίδευση. Για αυτό υπάρχουν σημεία που χαρακτηρίζονται καρμανιόλα, όπου ξεκληρίζονται κάθε χρόνο ένα ή περισσότερα χωριά. Οι δρόμοι μας πλουτίζονται διαρκώς με αφιερωματικές μικρογραφίες εκκλησιών, για αγαπημένα πρόσωπα που σκοτώθηκαν στα συγκεκριμένα σημεία. Με το πρόσχημα ότι δεν έχουμε καλούς δρόμους παραχωρήθηκαν οι δημόσιοι εθνικοί δρόμοι στους μεγαλοεργολάβους έλληνες και ξένους με σκανδαλώδη τρόπο. Οι πολιτικές ευθύνες χάνονται στο βάθος του χρόνου καθώς το σύνολο των κυβερνήσεων, των πρώην νομαρχιών και νυν περιφερειών, αλλά και των φρόνιμων δήμων που δε διεκδικούν ουσιαστικές λύσεις, έχουν μερίδιο ευθύνης για όσα επί δεκαετίες δεν έκαναν και δε κάνουν ή δε διεκδίκησαν καν.



Στο θέμα των πλημμυρών ισχύει το ανάλογο. Κυβερνήσεις, περιφέρειες, παλιότερα νομαρχίες, χρηματοδοτούν αφειδώς το κεφάλαιο, κάνουν έργα βιτρίνας, σκορπάνε λεφτά σε όλες τις ψηφοφέλιμες κατευθύνσεις, αλλά όταν πρόκειται για το λαό, φταίει ο καιρός, τα μεγάλα ύψη βροχόπτωσης, τα αυθαίρετα κλπ. Ποτέ δε φταίνε οι ίδιοι που συνεχίζουν με αμείωτη ανευθυνότητα τη πολιτική των προκατόχων τους, τους οποίους κατήγγειλαν πριν πάρουν τη θέση τους.

Τον Οκτώβρη του ΄15 ο Κηφισός για πολλοστή φορά πλημμύρισε, προκαλώντας καταστροφές σε σπίτια και την εγκιβωτισμένη κοίτη του. Οι επιπτώσεις κι αυτής της καταστροφής δεν είναι κάτι που δε μπορούσε να προβλεφτεί, ή δε μπορούσε να είχε αποφευχτεί. Απλά υπάρχουν προτεραιότητες του κυρίαρχου πολιτικού συστήματος, που ορίζονται από τις ανάγκες και τα συμφέροντα της άρχουσας τάξης, την οποία αγόγγυστα υπηρετούν.

Για δεκαετίες σε όλες τις μεγάλες βροχοπτώσεις, υπήρχε πρόβλημα στην έξοδο του Κηφισού, στο φαληρικό δέλτα, χωρίς να γίνεται τίποτα. Ως που εκεί κοντά σε έκταση του δημοσίου, έγινε το «Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος». Δε προωθήθηκαν τα έργα στη Μάνδρα, τα έργα στο Κηφισό, οι αναδασώσεις στα βουνά του λεκανοπεδίου, τα αντιπλημμυρικά σε άλλες περιοχές που πνίγονται κάθε τόσο, αλλά αστραπιαία κατευθύνθηκαν 150.000.000 ευρώ για το ίδρυμα και τα αντιπλημμυρικά που θα επηρέαζαν την ομαλή λειτουργία του. Δεκάδες οι νεκροί στη Μάνδρα γιατί οι πολιτικές προτεραιότητες της περιφέρειας της (α)Ρένας Δούρου, δεν ήταν οι λαϊκές συνοικίες, αλλά το ίδρυμα της πλουτοκρατίας. Αυτή η ζάπλουτη συριζομνημονιακή περιφέρεια, έχει παρκαρισμένα περίπου 400.000.000 ευρώ στη Τράπεζα της Ελλάδας. Κι αντί να κάνει έργα που θα σώσουν ζωές και περιουσίες, καμαρώνει πως εισπράττει 8.000.000 ευρώ από τόκους! 400.000.000 ευρώ από φόρους των πολιτών για να υπηρετούνται απρόσκοπτα οι ανάγκες των ξένων τοκογλύφων. Ο προκάτοχος της (α)Ρένας Δούρου, Γιάννης Σγουρός, ακολουθώντας την ίδια ακριβώς μνημονιακή πολιτική είχε αποταμιεύσει 280.000.000 ευρώ από το αίμα του ελληνικού λαού. Η (α)Ρένα και η συριζέικη πλειοψηφία της, πριν γίνει ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνηση και αποδειχτεί μνημονιακός, ήδη εφάρμοζε πιστά πρώτη τις μνημονιακές πολιτικές, κι έτσι τα αυγάτισε…

Στη περιοχή μας το τελευταίο διάστημα έγιναν και γίνονται έργα που σχετίζονται με τις καταστροφές που προκλήθηκαν στο Κηφισό τον Οκτώβρη του ΄15.

Συγκεκριμένα ενώ φαίνεται πως τα έργα επιδιορθώσεων του εγκιβωτισμού του Κηφισού ολοκληρώθηκαν στο τμήμα από το ύψος της Νησίδας ως τα όρια του δήμου Αθήνας που σκεπάζεται πλήρως το ποτάμι, υπάρχει ένα αφανές σε διερχόμενους πεζούς κι οδηγούς τμήμα που προφανώς δεν επισκευάστηκε ποτέ, το οποίο καταρρέει με κίνδυνο για ζωές και περιουσίες.


Το τμήμα αυτό βρίσκεται στο ύψος που υπήρχε η πρώην όπως φαίνεται πεζογέφυρα, των 8ου – 9ου δημοτικών σχολείων της Ν. Φιλαδέλφειας.

Δεν υπάρχει προφανής εξήγηση γιατί άφησαν ανέγγιχτο όπως δείχνουν τα πράγματα το συγκεκριμένο κομμάτι που συνεχίζει να καταρρέει, σε αντίθεση με όλο το υπόλοιπο τμήμα που με καλό ή πρόχειρο τρόπο τσιμενταρίστηκε. Οι επόμενες βροχοπτώσεις που αναπόφευκτα θα συμβούν, με τους όγκους νερού που κατεβαίνουν μαζικά, θα θεωρηθούν από τους υπεύθυνους, οι ένοχοι για ότι συμβεί. Στη πραγματικότητα την ευθύνη θα φέρουν ακέραια κυβέρνηση και περιφέρεια Αττικής που δε φροντίζουν να υλοποιήσουν τις επιστημονικές προτάσεις για την αντιπλημμυρική προστασία. Η οποία εκτός άλλων προβλέπει τα έργα να ξεκινούν ψηλά από τα βουνά, για να μη κατεβαίνουν ορμητικά και μαζικά τα νερά με τη πρώτη μπόρα. Δε προβλέπουν όμως εργολαβίες τσιμέντου, όπως αυτό που ετοιμάζουν, για να εγκιβωτίσουν το παρθένο κομμάτι του Ποδονίφτη. Και έργα που δε προβλέπουν ρίψη μπετόν είναι αντιδημοφιλή σε αυτούς που παίρνουν τις αποφάσεις.


Το κομμάτι που έμεινε άφτιαχτο, βρίσκεται σε σημείο καμπής της κοίτης του Κηφισού. Επιπλέον στενεύει μετά από προηγούμενη πρόχειρη επισκευή του, αυξάνοντας τη ταχύτητα του νερού. Είναι μαθηματικά βέβαιο πως θα συνεχίσει να μεγαλώνει. Μέχρι τη στιγμή που η Λ. Κατσώνη που βρίσκεται από πάνω θα καταρρεύσει, μαζί με κάποιο από τα βαρέα οχήματα που περνούν περιλαμβανομένων αστικών λεωφορείων, ή κάποιος πεζός θα βρεθεί στο κενό. Ήδη το ρήγμα στην εγκιβωτισμένη κοίτη προσεγγίζει μεγάλη τσιμεντένια κολώνα της ΔΕΗ η οποία δε θα αργήσει αν δε παρθούν άμεσα μέτρα να καταρρεύσει. Και οι πεζοί που διέρχονται από το πεζοδρόμιο σε εκείνο το σημείο, χωρίς να το ξέρουν, περπατούν στο κενό!!!

Από το σημείο που καταρρέει περνούν αστικά λεωφορεία και βαριά οχήματα







Ο εργολάβος έχει αφήσει μπάζα στα πρανή πάνω από το τσιμεντένιο κομμάτι του εγκιβωτισμού, τα οποία σε πλημμύρα θα παρασυρθούν στη κοίτη και σε κάποιο σημείο θα φρακάρουν δημιουργώντας νέα προβλήματα και ανάγκες επισκευών.






Εντυπωσιακό είναι πως έγινε δυνατό ο εργολάβος και το προσωπικό του, να μην αντιλήφτηκαν ότι στο συγκεκριμένο σημείο δεν έγινε το μερεμέτι. Το ίδιο ισχύει και για το δήμο Αγ. Αναργύρων – Καματερού – Ίλιου, που τον αφορά άμεσα, καθώς ο πολυσύχναστος δρόμος αποτελεί όριο του.

Ακόμη εντυπωσιακότερο ίσως είναι, πως έγινε κατορθωτό αυτοί που είχαν την ευθύνη πολιτικά πρόσωπα και τεχνικοί από τη περιφέρεια της (α)Ρένας Δούρου, που υποτίθεται παρακολούθησαν και παρέλαβαν το έργο, να μη πρόσεξαν πως δε μπαλώθηκε ένα τμήμα πολύ κοντά στη πεζογέφυρα! Το οποίο θα συνεχίσει να μεγαλώνει μέχρι τη στιγμή που θα χρειαστεί μια καινούρια εργολαβία για την αποκατάσταση του. Να πούμε εδώ πως, η περίπου 30μετρη μεταλλική πεζογέφυρα που δεν είχε στη πραγματικότητα ζημιές, απλά είχαν κλονιστεί τα βάθρα της, εξαφανίστηκε μυστηριωδώς αντί να επανατοποθετηθεί.

Σε αυτή τη κατάσταση ήταν η γέφυρα αμέσως μετά τη πλημμύρα του ΄15




Για να δείτε πως ήταν συνολικά η γέφυρα μετά τις πλημμύρες πατήστε εδώ 

Το σημείο της κοίτης που έμεινε ανεπισκεύαστο έχει άμεση γειτνίαση με τη πεζογέφυρα που πολλοί χρησιμοποιούσαν για να μη τρέχουν ως τη γέφυρα της Βρυούλων. Δε γνωρίζω αν υπάρχει ή στο μέλλον θα υπάρξει εργολαβία για την αποκατάσταση της πεζογέφυρας, κι αν το κόστος επισκευής της θα εμπλουτιστεί με το τμήμα που ανεξήγητα έμεινε άφτιαχτο, αποτελώντας μια νέα αναγκαία εργολαβία για το καλό των πολιτών…

Ο δήμος μας με ή χωρίς τη συνεργασία του όμορου δήμου των Αγ. Αναργύρων, πρέπει να πιέσει για την άμεση επισκευή και λειτουργία της πεζογέφυρας. Πρέπει να υποδείξει το πρόβλημα με το άφτιαχτο κομμάτι στη περιφέρεια και το γειτονικό δήμο, καθώς από το σημείο αυτό εκτός άλλων, περνάνε πολλοί συμπολίτες μας με οχήματα ή πεζοί. Μάλιστα κάποιοι όταν με είδαν με ρώτησαν αν ξέρω γιατί δε φτιάχνουν τη γέφυρα, ή πότε θα τη φτιάξουν για να μην ταλαιπωρούνται κάνοντας τη διαδρομή ως εκείνη της Βρυούλων.
Πρέπει επίσης να ενημερώσει τη ΔΕΗ πριν καταρρεύσει η κολόνα της, κι ενδεχόμενα υπάρξουν θύματα εκτός από καταστροφές.
Κι ακόμη να ενημερωθούν  η Τροχαία και ο ΟΑΣΑ από το δήμο, γιατί μετά τη Μάνδρα και το Μάτι, έχω επιφύλαξη για τα αντανακλαστικά της πολιτικής ηγεσίας της Περιφέρειας Αττικής. 


Γνωρίζοντας πως στο πρόσφατο παρελθόν η περιφέρεια Αττικής.έγραψε στα παλιά της παπούτσια, ακόμη και γραπτή ερώτηση που καταθέσαμε στο πρωτόκολλο της, ρωτάμε δημοσίως:


  • Θα λάβει άμεσα μέτρα για τη προστασία πεζών, εποχούμενων και οχημάτων, που ανυποψίαστα κινδυνεύουν διερχόμενοι από τη Λάμπρου Κατσώνη στο συγκεκριμένο σημείο;
  • Θα απαιτήσει από τον εργολάβο που ανάλαβε την επισκευή των τοιχωμάτων της κοίτης του ποταμού, άμεσα να επισκευάσει το τμήμα που έμεινε άφτιαχτο χωρίς άλλη αμοιβή; Ή θα πληρώσει η Περιφέρεια νέα επισκευή;
  • Πότε παραδόθηκε το έργο;
  • Έχει εξοφληθεί ο εργολάβος;
  • Έχει επιστραφεί η εγγυητική επιστολή του εργολάβου;
  • Πως δεν έγινε αντιληπτό ότι η επισκευή δεν ολοκληρώθηκε;

Η γέφυρα έγινε με δημόσιο χρήμα για να καλύψει με ασφάλεια τις ανάγκες διερχομένων πολιτών. Η αξία της σα μέταλλο, μπορεί να ξεπερνά τα αντίστοιχα ετήσια έσοδα αρκετών συνανθρώπων μας, που βιοπορίζονται συλλέγοντας μεταλλικά σκουπίδια για να μη γίνουν κλέφτες.


  • Που βρίσκεται και ποιος πήρε το τμήμα της μεταλλικής γέφυρας που εξαφανίστηκε; 
  • Γιατί δεν έγινε η αποκατάσταση της γέφυρας που εξυπηρετεί την ασφάλεια των πεζών;
  • Υπάρχει χρονοδιάγραμμα επανατοποθέτησης της;
  • Αν ναι, θα πρόκειται για το κομμάτι που αφαιρέθηκε το οποίο θα βαφτεί και θα το πληρώσουμε καινούριο; Ή θα πληρώσουμε από την αρχή άλλη γέφυρα;

Περιμένουμε ΑΜΕΣΑ πράξεις και απαντήσεις...


Οι διερχόμενοι στο συγκεκριμένο σημείο πεζοί περπατούν εν αγνοία τους στο κενό!!!


Μπάζα από τη κατεστραμμένη κοίτη έτοιμα να "βουτήξουν" στο ποτάμι στην επόμενη πλημμύρα. Δε συμφέρει να πληρώνουμε για να τα μεταφέρουμε και να τα εναποθέσουμε σε νόμιμους χώρους








Εδώ κατέληγε η γέφυρα στη πλευρά των Αγ. Αναργύρων. Κλείστηκε με ένα τμήμα παλιάς μπαριέρας που προφανώς αφαιρέθηκε από άλλο σημείο για να μη ξοδευόμαστε...

















Με πολύ μικρό κόστος η γέφυρα θα μπορούσε να είχε επισκευαστεί και να λειτουργούσε κανονικά




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου